Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

Hol is kezdjem...

2023. január 01. - Fast Márk

Tengermély tisztelettel köszöntök mindenkit életem első blogján!

Bár egyelőre anonim módon szeretném művelni ezt a szakmát, mégis úgy érzem, hogy pár szóban azért illene bemutatkoznom.

Szóval... az én nevem Márk és ebben a pillanatban 19 éves gimnazista vagyok. Kb. 11 éves lehettem, amikor jó apám azt mondta, hogy mutat nekem egy király filmet, pontosabban filmsorozatot. Ez természetesen a Halálos iram volt, hogy melyik részt láttam először, arra már nem emlékszem, de arra igen, hogy az Ötödik sebesség volt sokáig a kedvenc részem (később ezt a pozíciót átvette a Tokyoi hajsza). Hogy miért meséltem el ezt a teljesen hétköznapi storyt az életemből? Mert akárhogy is, de ez a pár film határozta meg az autók iránti ízlésem. Bár szinte minden gyártónál akad legalább egy-két olyan modell, amire azt mondom, hogy: "Na, ez jöhetne a garázsba!", mégis a Japán autók felé húz legjobban a szívem. Sean és DK harcán túl talán ez azért is lehet, mert az első kocsi amiben ültem, édesapám 3 ajtós 4. gen. Civice volt. Én sajnos egyáltalán nem emlékszem erre az autóra, de a szüleim elmondása szerint kakas kis gép volt az 1.5-ös benzin motorral, főleg abban az időben. Visszatérve a Vin Diesel mániámra, 11-12 éves koromban nyilván nem vezethettem még autót, bármennyire is szerettem volna leutonázni a filmekben látott menő versenyeket.

Ekkor azonban képbe került a nagymamám 50 köbcentis Honda Dio robogója, amit folyamatos szülői felügyelettel lovagolhattam az erdő széli földúton. Ez a dolog kb. 2-3 év alatt odáig fajult, hogy Bálint cimborámmal szeltük a földutakat az 50-es csatagépekkel reggeltől estig. Kezdésnek ezek a kis robogózások zseniálisak voltak, de ahogy telt az idő egyre több lóerőre vágytam és már a 2 ütem szúnyog hangját is kezdtem unni (mielőtt bárkit megsértenék, szertném tisztázni hogy ezt a szúnyog hangot szigorúan a 125 köbcenti alatti 2 ütemű motorkerékpárok hangjára értem, ami efelett van, az egy teljesen más kávéház). Végül 16 évesen elmentem nyári munkára és tavasszal meg is tudtam venni a kiszemelt Pitsterpro X4-et, ami egy 125 köbcentis 4 ütemű pitbike volt. Na ez már 1 fokkal komolyabb volt. Főleg a hangja varázsolt el, mivel valamelyik előző svájci orvos tulaj belenyúlt kicsit a gyújtásba és ennek köszönhetően gyönyörű szép villámokat köpött a jármű, mindezt fergeteges durrogás és csattogás kíséretében. Ezzel a mini szörnyeteggel kemény 1 évig voltam a falu legmenőbb motoros sráca (nem mintha hatalmas versengés lett volna ezért a címért).

Kissé nehezen, ugyanakkor jó áron eladtam a pitbikeot és mivel időközben betöltöttem a 17. évem, már jöhetett is az első autóm, egy hozzám hasonlóan 2003-as évjártú Seat Ibiza. Most ezt nem fejteném ki bővebben, úgyis írok majd hamarosan erről a csodáról. Jelenleg pedig egy Mazda-3-nak vagyok a boldog tulajdonosa és terveim szerint ez még 2-3 évig így is fog maradni.

Első körben ezeket találtam fontosnak megosztani magamról, az pedig, hogy milyen cikkek várhatók a jövőben, legyen meglepetés (annyit elárulok, hogy egy Mk3 RS Focusról biztosan lesz anyag).

Ha bárkinek van valami kérdése arra szívesen válaszolok és ez a későbbiekben is igaz lesz. Köszönöm annak aki végig olvasta és mindenkinek boldog újévet kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr7618010978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása