Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

A Spanyol pisztoly: Seat Ibiza 6L bemutató

2023. január 05. - Fast Márk

Szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 6L Ibiza lett a Seat egyik legsikeresebb autója. 

A 2001 és 2008 között gyártott 3. generációs modellből évente 150 és 180 ezer darab között adtak el. 

De minek köszönhető ez a hatalmas siker?

Talán, mert az a Walter Maria de Silva nevű úriember dizájnolta meg ezt az időálló formát, aki a 156-os Alfát is rajzolta. Így kapott a nép egy olaszosan dögös, mégis megbízható, jó minőségű motorokkal szerelt autót.

2022-12-27_10_02_58.jpeg

Ha jól számoltam, akkor 11 féle motorral szerelték a németek ezt az autót. Itt aztán volt választék, nem úgy, mint manapság. Például az 1.4-es szívóbenzines motort 3 féle kivitelben lehetett kapni: 75, 86 és 100 lóerős erőforrásokkal. Említésre méltó az Ibiza Cupra 1800 köbcentis turbóbenzinese is, a maga 160, vagy 180 lóerejével (igen, ebből is több verzió volt).

Az autó 2006-ban kapott egy faceliftet, itt lett a 75 lóerős 1.4-es motorból egy 86 lóerős fenevad, de a legnagyobb változást inkább a szemeinkkel tapasztaljuk. A csomagtér ajtó eddig jobb szélén elhelyezkedő Ibiza feliratot középre csúsztatták és a hátsó lökhárító dizájnán is módosítottak, ezzel sportosabbá téve az autó farát. Az orrán is történt változás, ugyanis egy sokkal agresszívebb kinézetű első löhárítót kapott, mint a ráncfelvarrás előtti modellek.

2022-12-27_10_01_54.jpeg

Az autó belterében nincs semmi említésre méltó. Sok féle felszereltséggel árulták, az extrásabb darabok multifunkciós kormányt és sportüléseket is kaphattak, de ez az autó nem erről szól.

Hogy miért mondom ezt? Mert ezt az autót vezetni kell! Kategóriájához képest meglepően sportosra hangolták a futóművét, ennek köszönhetően jól fekszi az utat, nem jön zavarba néhány tempósabban bevett kanyartól sem. A féket is jellemzően túlméretezték gyárilag ezeknél a modelleknél, ezért ezekkel se lesz gond, bár én ezt a túlméretezés szót nem szeretem használni, sose fogjuk azt mondani egy fékre, hogy túl jól fog, de ez a fék tényleg bőven kielégíti a kasztni igényeit.

img_20210510_184203.jpg

Ekkora motorválasztékból nyilván mindenki eltudja dönteni, hogy mire van szüksége, én ehhez annyit tanácsolnék , hogy a legkisebb, 3 hengeres motorokat kerülném, benzinesből és dízelből is. Nekem volt ilyen autóm 1.4-es, 75 lovas benzinmotorral és nehezen hinném el, hogy egy ennél is gyengébb változat kényelmesen használható lenne a mindennapokban. Az én lábam alatt ez a motor kb. 6 és 7 liter között fogyasztott vegyes használat mellett.

Az autó ára főleg motor és felszereltség függő, az említett 1400 köbcentis benzinesekből 600 000 forinttól már kilehet fogni az értelmesebb darabokat. A még sportosabb vezetési élményre vágyók Ibiza Cuprái pedig kb. 2 000 000 forinttól érhetőek el a használtautó piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr818011122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása