Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

Toyota GR 86: A Toyota újabb nagy dobása

2023. május 14. - Fast Márk

A Toyota GR 86 2022-ben mutatkozott be a világnak, mint a GT 86 utódja.

img_com_20230514_0939_33_3051.jpg

Forrás: Toyota

Milyen volt az előd? Megosztó külső, 2 literes, szívó boxermotor 200 lóerővel, hátsókerék hajtás és kézi váltó. Ezek mind olyan tulajdonságok, amik a benzinvérű embert lázba hozzák. Nem is volt vele különösebb probléma, pár apróságot leszámítva. Egy valamit mégis hiányoltak belőle a legtöbben, ez pedig az erő.

Szerencsére a Toyota meghallgatta és el is fogadta a vásárlók véleményeit, így az új GR 86 már egy 2.4-es szívó boxert kapott. Természetesen nem csak a motor lökettérfogatát növelték a Toyota mérnökei, hanem a teljesítményt is. Csökkentették a motoron belüli súrlódást és fejlesztettek a szívó, valamint a kipufogórendszeren is. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően lett a motor teljesítménye 228 lóerő és 250 Nm. Érdemes megjegyezni, hogy ezt a 250 NM maximális nyomatékot már 3400-as fordulatszámtól produkálja a lelkesen pörgő motor. A 0-100-as gyorsulást 5.4 mp alatt teljesíti, így 8 tizeddel lett gyorsabb elődjénél. 

img_com_20230514_0939_33_2030.jpg

Forrás: Toyota

Az autó külsejébe mindenki mást lát bele, személy szerint a fara engem az NC1 Honda NSX hátuljára emlékeztet. Egy valami viszont tagadhatatlan, hogy sokkal emészthetőbb ez a kasztni az európai szemnek, mint a GT 86 dizájna, bár én azt is szerettem.

img_com_20230514_0939_33_4152.jpg

Forrás: Toyota

Én azt gondolom, hogy egy sportautónál a beltér az a szempont, ami a leginkább elhanyagolható, de pár szóban azért erre is kitérnék. A külső forma letisztultsága visszaköszön a GR 86 belsejében is. Bár kívülről abszolút egy 2 üléses coupe látszatát kelti az autó, mégis 4 üléssel rendelkezik, mégha nem is feltétlen ezek a világon a legjobban kihasználható hátsó ülések, a semminél mindenképp többek és biztos van az az élethelyzet is amikor kifejezetten hasznosak lehetnek. A szellőző rostélyok igényes, kissé minimalista dizájnt kaptak. A kezelőpanelek is maguktól értetődőek, például a 2 zónás digit klímát 3 darab tekerővel lehet állítani. Szerencsére az ESP OFF gomb is jól látható helyen van. A félbőr sportülések látszatra is megfelelő oldaltartást biztosítanak.

gr2002a_22_large-landscape.jpg

Forrás: Toyota

A Toyota GR 86-nak véleményem szerint egyetlen konkurense van az új autók közül, ami nem más, mint a Mazda MX-5 ND. Hiába, hogy az MX-5 egy roadster, ráadásul gyengébb is, jelenleg nem tudnék más szívómotoros, hátsókerekes Japán kocsit mondani rajtuk kívül, de bízom benne, hogy ez még változni fog.

A GR 86 ára jelenleg, 2023 májusában 16 millió forint körül mozog felszereltség függvényében.

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr3518028538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lámai Dala 2023.05.15. 09:51:12

Az 1287-ik vagyok aki ezt az írást elolvasta, és az első aki hsz-t írt.
Lenne pár észrevételem.

1. A teljesítmény adatnál a forgatónyomaték helyesen Newtonméter, vagyis Nm.
2. Hogy hiteles legyél, és az is maradj, mindig korrekt adatokat írj!
3. A lökettérfogat növelése, mindig teljesítmény növekedéssel jár.
4. Én pl. leírtam volna, hogy kis méretei ellenére meglehetősen nehéz. Min 55-65kg faraghattak volna rajta.
5. Az elődjénél mennyivel lett izmosabb és nyomatékosabb?
35LE-vel és 45Nm-el.

A Toyota GR86 vas adatai:
Furat x löket 94 x 86 mm
2387cm3 vagyis 2,4 literes 4 hengeres bokszer
173kW/235LE 7000-nél
250Nm 3700-nál
7500-at forog max.
0-100km/h 6,3sec
0-200km/h 24,9sec
a vége 226km/h (gyári adat, gyakorlatban mentek vele 229-et.)
1275kg
Manuális 6 gangos nyomatékváltó (rövid fokozatokkal a jobb gyorsulás miatt)
215/45 R17 papucsok elöl, hátul

Az előd vas korrekt tesztje VályiPista billenytyűzetéből.
totalcar.hu/tesztek/2012/09/25/on_rosszul_tudja/

Üdv, Zalán

Fast Márk 2023.05.15. 18:12:23

@Lámai Dala: Kedves Zalán!

Köszönöm szépen az észrevételeidet, reflektálnék is rájuk.

1. Igazad van, javítom is, köszönöm!
2. Fokozottan igyekszem, de én is ember vagyok, ugyanúgy hibázhatok, mint bárki más.
3. Nem feltétlenül, pl. a Mazda motorok.
4. A súlyát nem néztem, bevallom, de az 5.4 mp-es 0-100 egy ilyen kategóriájú kocsitól nem rossz szerintem, 50-60 kg különbséget pedig soha nem fogsz érezni közúton egy ilyen nyomatékos autóval, maximum versenypályán.
5. Alapvetően ez nem egy összehasonlító írás . Nyilván nem mehettem el szó nélkül az elődje mellett, de nem erre volt kihegyezve.

A kis táblázatot amit bemásoltál, bárki bármikor megtalálja, ha beírja a keresőbe egy kocsi nevét és utána, hogy specs. Az én írásaim nem a miliméterekről szólnak, hanem alapvető dolgokról. Akit jobban érdekel egy típus, az úgyis beleássa magát. A blogomnak az a célja, hogy az olvasó eltudja dönteni, hogy alapvetően érdekli-e egy típus, vagy sem. Sajnos én nem kapok tesztautókat, nincs operatőröm se, nekem ez egy hobbi, de szerintem ez látszik is, ezért nem is értem, miért linkelsz ide egy Vályi cikket, mert egy Suzukit (én) egy Porscheval (Vályi) nem túl korrekt összehasonlítani. Csak egy fiatal srác vagyok, aki blogolásban éli ki az autók iránti érdeklődését.

Márk.
süti beállítások módosítása