Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

A Japán sokat forgó: Honda Integra Type-R DC2 bemutató

2023. január 07. - Fast Márk

Honda Integra Type-R. Bár sokan szeretik szidni a Hondákat az elsőkerék hajtásuk és a repedtfazék hangjuk miatt, ez a kocsi mindenki arcára mosolyt tud csalni, vallástól függetlenül.

Azt mindenki tudja, hogy a Hondák szeretnek forogni, de ez nem az a fajta forgás, amikor a friss jogsis hülyegyerek belerakja az ebayes ECUt az 1.4-es 6. gen. Civicbe és 6500 helyett 6800-at forog. Ez sokkal több annál.

 20210506161630_img_7688.jpg

Az 1800 köbcentis sor 4-es motor gyári állapotában 8300-at forog és ez nem elírás. 8300. Ehhez 192 lóerő és 178 NM nyomaték párosul. Ha viszont valakinek ez sem lenne elég, az megveheti hozzá a Mugen chipet, amivel 10 000-ig képes forogni a B18C6. Erre természetesen semmi szükség, de a lehetőség adott. 

Az Integra Type-R egy nagyon jól eltalált forma, a kis kerek lámpáival és azzal a formás szárnnyal a seggén egy igazán kívánatos darab. Nekem nagyon tetszik a lökhárítókba nyomott Integra felirat és az oldalán, valamint a csomagtér ajtón található Integra Type-R matricák is.

20210506161904_img_7699.jpg

A beltere nem sokkal extrásabb, mint egy mk2-es Swift, de ennél a kocsinál nem is ez a lényeg, senki nem a kényelem miatt fogja venni, hanem a sportossága miatt. Az egész kocsin érezni, hogy ez nem a mamának készült bevásárlásokra. Zajos, hangos, közvetlen. Pont ilyennek kell lennie egy versenyautónak. Az ablakokban könnyített üveget használtak a súlycsökkentés érdekében, valamin előre és hátulra is kapott toronymerevítőket a merevítés érdekében. A tűzpiros Recaro ülések pedig hihetetlenek. Konkrétan úgy tart az az ülés, hogy alig lehet belőle kiszállni. 90 kg felett nem is ajánlanám.

20210506162323_img_7709.jpg

Pályanapokra is nyugodtan el lehet menni vele lábon, mert sportossága ellenére ugyanúgy hozza a Hondától megszokott megbízhatóságot, mint egy Jazz vagy egy Civic. Szlalom versenyeken akár gyári állapotában is nagyon szép eredményeket lehet vele elérni, de ha azt akarjuk, hogy menjen, akkor azért forgatni kell rendesen. Ami viszont 6000-es fordulatnál elkezdődik az hidegrázós. Nyilván az interneten rengeteg videó van erről, de teljesen más érzés átélni.

Az áruk sajnos kezd elszállni, ha jól emlékszem utoljára 4 000 000 forint körül láttam eladó darabokat, de ritkasága miatt például a cikk írásakor egyetlen eladó Integra Type-R sincs az országban.

20210506162008_img_7705.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr5518011276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása