Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

A hothatchek királya: Ford Focus RS MK3 bemutató

350 lóerő összkerék hajtással bármilyen lehet, csak unalmas nem.

2023. január 03. - Fast Márk

Egy hűvös decemberi szombat estén éppen Bálint cimborámmal mekiztünk, amikor szolid nevetés mellett felhívott 2 komám, hogy merre vagyok, mert akarnak mutatni valamit. Megadtam a pontos koordinátákat, majd 10 perc múlva jött a telefon, hogy itt vannak. Én nem értettem mi van, mert csak egy hófehér Focus RS-t láttam, de a fekete J Astrát amivel eddig járt a már említett haver, sehol nem láttam. Ekkor kiszálltak a Focusból és leesett az állam. Ilyenkor jön rá az ember fia, hogy jól választotta meg a barátait.

2022-12-19_18_09_58.jpeg

Hirtelen kérnem is kellett egy gyors eligazítást a tulajdonostól, mert bár a legtöbb Japán kocsit egészen jól ismerem, akár motorkód szerint is, ez azért egy egészen más kulturális holdudvar. 

Tehát ez az autó egy 2016-os évjáratú MK3 Ford Focus RS. A kocsi orrában egy 2300 köbcentis, a Ford által EcoBoostnak nevezett turbóbenzines motor található, ami 350 lóerő és 470 NM nyomaték leadására képes. Fontos kiemelni, hogy képes rá! Hiába rendelkezik sok elsőkerekes autó ebben a kategóriában hasonló adatokkal, azokkal sose fogunk tudni úgy rajtolni, mint egy összkerék meghajtású kocsival. Ráadásul a Ford még rá is tesz erre egy lapáttal, a menüben található gyári rajtprogrammal. Ja, egyébként a rajtautomatika csak egy dolog a sok közül. Ha valakit nem a gyorsulás izgat fel, hanem a kilinccsel előre való közlekedés, akkor elég a kocsit drift módba kapcsolni és onnantól a hajtás az erő 70%-át a hátsó tengelyre küldi. A drift módon kívül választhatunk még a normál, sport és track módok közül is. Sajnos ezeken a jó magyar utakon még normál módban is embertpróbáló keménységre kell számítani a futóművet illetően, de nyilván egy ilyen kategóriájú autónak pont ennyire kell keménynek lennie, ebbe nem szabad belekötni. Nyilván senki nem az alacsony fogyasztás miatt vesz egy ilyen gépet, de ilyen magas üzemanyag árak mellet nem árt tudni, hogy ezzel a kocsival nehéz 15 liter alatt járni és ezt természetesen 100-as benzinnel értendő.2022-12-19_18_10_20.jpeg

A beltér zseniális. 2 féle üléssel lehetett kapni az autót gyárilag, ebben a "kevésbé sportos" változatú ülések vannak, amik iszonyat jól tartanak. Annak aki nem használ 4 pontos öveket felesleges szerintem a drágább, profibb ülés. Amint beültünk az RS feliratú ülésekbe, a középen elhelyezett órasor jelzi, hogy ez nem egy ezres Fiesta. Olajhőfok, turbónyomás, olajnyomás. Ezeket az adatokat mutatják a sofőr felé fordított műszerek. A kormány szintén zseniális, megkapta az ülések kék varrását, így teljes az összhang a beltérben. Megnyomva a start gombot egy gyönyörű hang kezd el hátulról duruzsolni, amit egésznap eltudnék hallgatni, mégis amikor hátul ültem kissé olyan érzés volt, mintha a hangszórókból is kapnánk egy adagot az élményből. Ezt biztosra  nem tudom, így van-e, nekem így tűnt, pedig semmi szükség nem lenne rá, mert a kipufogó normál módban is szépen durrog nagyobb fordulaton, de nem túl hivalkodóan, inkább szolidan. 

2022-12-19_18_07_22.jpeg

Kívülről szintén szemetgyönyörködtető a formavilág. Nincs olyan szöge az autónak ami a sima Focusra emlékeztetne. Morcos, fekete betétekkel és kék RS felirattal megáldott első lökhárító utal arra, hogy ki az úr a háznál. Oldalt a küszöbök, a kiszélesített sárvédő ívek és a szintén kékre fújt 4 dugattyús Brembo féknyergek utalnak a sportosságra. Természetesen hátulról se maradhatott el a szárny, a diffúzor és az RS felirat, hiszen így teljes a kép.

2022-12-19_18_09_31.jpeg

Kb. 9 000 000 forinttól indulnak ezek az autók, szerintem ennyi pénzért ez egy nagyon korrekt opció a Fordtól, bár a korai modelleknél a hengerfej tömítésre nem árt oda figyelni, mivel a Fordnál valaki azt gondolta, hogy a Mustang szintén 2.3-as motorjának jó lesz a tömítése ehhez a motorhoz is, de sajnos nem adta ki.

2022-12-19_18_06_33.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr10018011194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása