Autós Blog

Benzinvér

Benzinvér

Mit tud 10 évesen egy Civic? Honda Civic 9. gen. bemutató

2023. január 08. - Fast Márk

2005 óta a Civic a Honda legkeresettebb modellje és ez nem véletlen, hiszen karakteres motorok, megbízhatóság és praktikum jellemzi ezeket az autókat.

1973-ban jelent meg az első Civic és azóta több, mint 18.5 millió darab készült belőle. Ezzel a mennyiséggel a 4. helyen áll a legnagyobb darabszámban gyártott autók listáján.

A Civic 9. generációját (Hondás körökben csak "9gen") 2012-ben kezdték gyártani 3 féle kasztnival: 4 ajtós sedan, 5 ajtós kombi (Tourer) és 5 ajtós hatchback kivitelben.

2022-12-31_08_56_42.jpeg

A modell 2015-ben kapott egy faceliftet, ez főleg külső változásokat hozott abszolút pozitív irányba. Módosítottak többek között az első és hátsó lökhárítókon, a fényszórókon és a küszöbökön is. Egyáltalán nem csúnyák a ráncfelvarrás előtti modellek sem, de szerintem sokkal sportosabb a 2014 utáni Civicek megjelenése.

 Az autót 5 féle motorral forgalmzták Európában: 1.6-os turbódízel CTDi (120 LE), 2.2-es CTDi (150 LE), 1.4-es szívóbenzin (99 LE), 1.8-as szívóbenzin (141 LE) és a 2000 köbcentis, turbóbenzines Type-R, a maga 310 lóerejével.

Nekem egy 2014-es, facelift előtti, comfort+ felszereltségű, 1.4-es hatchbackkel van tapasztalatom, így innentől ezt a fajta kasztni-motor kombót fogom kivesézni.

2022-12-31_08_1.jpg

Ránézve erre az autóra, azért jár egy taps a Hondának. Az egész autó jól el lett találva. Az eleje és a hátulja is sokkal modernebb, mint az előző, 8. generációnak. Minden apró részlete összhangban van egymással. Természetesen a szép, japánosan elnyújtott első és hátsó fényszórók itt sem maradtak el, ezektől lesz teljes a kép. Az autó külsejét illetve egyetlen negatívumot tudnék felhozni: a műanyag elemeket a sárvédőíveken. Ezek nem igazán adnak hozzá a látványhoz, viszont amikor elkezdi kiszívni a nap és egyre fakóbbak lesznek az már nem egy szemetgyönyörködtető látvány, ezért érdemes rájuk oda figyelni és rendszeresen ápolni. Egyébként a ráncfelvarrás utáni modelleknél már ez a probléma nem áll fent, mivel azokon gyárilag színre vannak fújva ezek az elemek.

A beltere szintén japános, egyszerű, de nagyszerű. A szövettel bevont ülések sportosnak mondhatók ebben a kategóriában, mivel elég jól tartanak. A kezünkkel bárhova nyúlunk, mindenhol műanyagokkal találkozunk, de egy egész minőségi, masszívabb fajtával, nem a gagyi kopogóssal. A comfort+ felszereltség egyik legnagyobb előnye a bőrbevonatú, multifunkciós kormány és a szintén bőrözött váltógomb. Az extrákat nehéz kategorizálni, mivel voltak olyan dolgok, amiket külön is lehetett kérni a Hondától akár az alap, comfort felszereltséghez is pl.: ülésfűtés. A hátsó üléssort a Hondától megszokott módon síkba lehet hajtani, ez hatalmas előny a konkurenciával szemben. Egyébként többen is azt mondják, hogy ez a modell az utolsó igazi Civic, mert a következő generációknak már nem volt olyan jó az összeszerelési minősége, mint ennek. 

2022-12-31_08.jpg

A Hondától megszokott és elvárt vezetési élményt nyújtja az autó. A motor szeret forogni és forgatni is kell a tempósabb haladáshoz, de a hétköznapokban teljesen normálisan használható és nem is fogyszt sokat, vegyes használat mellett kb. 6.5 litert mutat a computer. A 6 sebességes váltót kapcsolni zseniális érzés, ezt meg is szoktuk a Hondától, de nem lehet megunni. A futóműve sportos, talán túlságosan is. Nem hiszem, hogy az átlag Civic használóknak szüksége lenne egy ennyire kemény és feszes futóműre, főleg a Type-R létezése mellett, de az tény, hogy fantasztikusan lehet vele kanyarodni.

A Civic 9. generációját 2016-ig gyártották, éves szinten pedig stabilan 300 ezer példány felett adtak el belőle. Jelenlegi áruk 2.9 és 6.9 millió forint között mozog a használtautó piacon évjárattól és felszereltségtől függően.

A bejegyzés trackback címe:

https://fastmark.blog.hu/api/trackback/id/tr7518011738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása