A Toyota GR 86 2022-ben mutatkozott be a világnak, mint a GT 86 utódja.
Forrás: Toyota
Milyen volt az előd? Megosztó külső, 2 literes, szívó boxermotor 200 lóerővel, hátsókerék hajtás és kézi váltó. Ezek mind olyan tulajdonságok, amik a benzinvérű embert lázba hozzák. Nem is volt vele különösebb probléma, pár apróságot leszámítva. Egy valamit mégis hiányoltak belőle a legtöbben, ez pedig az erő.
Szerencsére a Toyota meghallgatta és el is fogadta a vásárlók véleményeit, így az új GR 86 már egy 2.4-es szívó boxert kapott. Természetesen nem csak a motor lökettérfogatát növelték a Toyota mérnökei, hanem a teljesítményt is. Csökkentették a motoron belüli súrlódást és fejlesztettek a szívó, valamint a kipufogórendszeren is. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően lett a motor teljesítménye 228 lóerő és 250 Nm. Érdemes megjegyezni, hogy ezt a 250 NM maximális nyomatékot már 3400-as fordulatszámtól produkálja a lelkesen pörgő motor. A 0-100-as gyorsulást 5.4 mp alatt teljesíti, így 8 tizeddel lett gyorsabb elődjénél.
Forrás: Toyota
Az autó külsejébe mindenki mást lát bele, személy szerint a fara engem az NC1 Honda NSX hátuljára emlékeztet. Egy valami viszont tagadhatatlan, hogy sokkal emészthetőbb ez a kasztni az európai szemnek, mint a GT 86 dizájna, bár én azt is szerettem.
Forrás: Toyota
Én azt gondolom, hogy egy sportautónál a beltér az a szempont, ami a leginkább elhanyagolható, de pár szóban azért erre is kitérnék. A külső forma letisztultsága visszaköszön a GR 86 belsejében is. Bár kívülről abszolút egy 2 üléses coupe látszatát kelti az autó, mégis 4 üléssel rendelkezik, mégha nem is feltétlen ezek a világon a legjobban kihasználható hátsó ülések, a semminél mindenképp többek és biztos van az az élethelyzet is amikor kifejezetten hasznosak lehetnek. A szellőző rostélyok igényes, kissé minimalista dizájnt kaptak. A kezelőpanelek is maguktól értetődőek, például a 2 zónás digit klímát 3 darab tekerővel lehet állítani. Szerencsére az ESP OFF gomb is jól látható helyen van. A félbőr sportülések látszatra is megfelelő oldaltartást biztosítanak.
Forrás: Toyota
A Toyota GR 86-nak véleményem szerint egyetlen konkurense van az új autók közül, ami nem más, mint a Mazda MX-5 ND. Hiába, hogy az MX-5 egy roadster, ráadásul gyengébb is, jelenleg nem tudnék más szívómotoros, hátsókerekes Japán kocsit mondani rajtuk kívül, de bízom benne, hogy ez még változni fog.
A GR 86 ára jelenleg, 2023 májusában 16 millió forint körül mozog felszereltség függvényében.